2009. szeptember 2., szerda

Kaotan ramen

Ideje sorra venni a klasszikusokat, így ma este féltizenegykor biciklire pattantam, irány az Aoyama temető déli sarka, ahol nevezzük nevén! egy bódéban lakozik e nevezetes műintézmény. A Kaotan afféle kínai hely, ez egyaránt érvényes a rámenre, a személyzetre és a higiéniai standardokra. Kosz van, na. De nem az áentéesztől jöttünk, hanem ráment enni, így ezzel nem törődünk és leülünk egy félrészeg társaság mellé, akik rendületlenül tolják a rament és a gyózát, barátkoznak velem is, de én most már transzban vagyok, ne beszéljenek hozzám, különben is, egy okos ember azt mondta; aki ír, az ne vegyen részt az eseményekben, inkább figyeljen, én szót fogadok, lesem őket. Hatan vannak, köztük egy kerek arcú, némiképp csinosnak, de mindenképp talpraesettnek nevezhető húsz-valahány éves nő és egy nekivörösödött fejű pufi, az a típus, aki már az általánosban is mindig megmondta, melyik a tizenegyes és melyik nem, most is osztja az észt a másik három faszinak és mellesleg udvarol a nőnek, de az nem törődik vele és kifejti, hogy ő mindig a szemüveges férfiakra bukott, mert nincs annál szexibb, mint amikor leveszik és bután pislognak és ott marad az orrukon az a cuki kis piros folt, nahát, pufi, ezt bebuktad, nincs szemüveged, kevesebbet kellett volna a többieket egrecíroztatni és többet bújni a matekkönyvet, vagy legalább videojátékozni.


Közben kihozzák a ráment, shoyu-aji, mély-vörös színe van és ígéretes illata. Egy falat men - jó, de egy lehelletnyivel puhább a kelleténél. A lé elsőre nagyon fura, mintha enyhén égett ízű lenne, valszeg mert tele van pirított hagymadarabokkal, de egyre jobban belejövök, a végén az utolsó csöppig kiszürcsölöm! A chashú is tökéletes, de a menma túl van pirítva, kár. Azért azt kell mondjam: ez egy komoly hely,...

Men: 7

Leves: 9
Chashú & the rest: 8
Összpontszám: 25/30 --> hopp! eddig ez a legmagasabb a jangara után!

15 megjegyzés:

  1. Kep alapjan nehez itelni, de nekem eddig ez tetszik a legjobban. (A multkorinak zavaros volt a leve. Lehet, hogy a sok zsirtol.)

    VálaszTörlés
  2. Félreértés ne essék, ez NAGYON jó volt, a múltkorinál (Kómen) tényleg jobb volt. A jangarának azért nem ilyen tiszta a levese, mert az tonkotsu (disznócsont) alapú. Az nekem a gyengém, bevallom...

    VálaszTörlés
  3. hmmm ez különösen jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem ugyanazt mondjuk: a disznocsontvelobol kifo a zsiradek es az teszi zavarossa a levet. De lehet, hogy valamilyen feherje csapodik ki? Biztosan nagyon finom, de kepen jobban mutat a szep, attetszo le.
    Nekem ez jobban tetszik, meg akkor is, ha nincsen agyoncifrazva a talalasa!
    Tenyleg, a talalast miert nem pontozod?

    VálaszTörlés
  5. hát szépnek szép, de a rámen nem a kűlcsín, hanem a belbecs műfaja. Ezért nem pontozom sem a tálalást, sem a dekort. Azt majd a sushiéttermekről szóló sorozatban... (de ahhoz előbb túl kellene teljesíteni az eladási tervet a cégben :)

    VálaszTörlés
  6. Abszolut nem ertek hozza, de az az elkepzelesem alakult ki, hogy Japanban MINDEN etelnel fontos a talalas. Persze lehet, hogy ez csak a kulfoldi ettermekre vagy a nagyon puccos helyekre vonatkozik. A hetkoznapi talalas biztosan ott is egyszeru, sallangmentes.
    Talan nem kellene ezt irnom, mert a sushitermekre is nagyon kivancsi vagyok (foleg a te szemeden keresztul), de igazabol sokkal jobban erdekelnek a mindennapi, egyszeru dolgok, etelek. A legtobb magyar ember a japan konyhat amugy is CSAK a sushival tarsitja. Egy amerikai legalabb hallott mar a sashimirol vagy a tempurarol is,...de tobbrol ok sem nagyon. Nagyon tetszett pl. az a leirasod az egyik vacsoradrol, amelyhez fenykepet is mellekeltel es elmagyaraztad, mi micsoda.
    Ettol fuggetlenul, hajra! Teljesitsetek tul a ceg oteves tervet, Sata-hanovisheta san :o)
    (Na jo, te hogy irnad japanositva a sztahanovistat?)

    VálaszTörlés
  7. sutahanowishuta.
    Ami a tálalást illeti, valamennyire a rámennél is figyelnek, hogy csinos legyen, de ez összehasonlíthatatlanul kisebb jelentőségű mint a többi ételnél. És a higéniai standardok sem mindíg olyan hej-de-magasak. Ha egy-két csótány szaladgál a földön, az még lazán belefér. A rámen nem elegáns kaja, de ennek ellenére mindenki imádja.

    VálaszTörlés
  8. A tied ketsegtelenul talalobb atiras :o))
    A csotanyokrol es a higieniarol ne is beszelj! Nemsokara megyek nehany hetre Kinaba. Ott aztan tenyleg csudakat lehet latni higienia teren.

    VálaszTörlés
  9. Hát, good luck. Kinában még nem voltam (csak Hong Kongban) de azt mondják, ott valóban érnek meglepetések.

    VálaszTörlés
  10. Koszonom. Nekem ez mar a sokadik latogatasom lesz, de a meglepetesekbol a kinaiak sem fogynak ki soha: se a kellemesekbol, se a kellemetlenekbol. Viszont egyes videkeken (foleg a tengerparton) tenyleg nagyon jo a kaja, aminek persze semmi koze a nyugati vilag altal ismert "kinai" konyhahoz. Es hat a ramen, termeszetesen, ott is nagyon megy!

    VálaszTörlés
  11. A kinaiak viszont nagyon kedvesek a kulfoldivel. Nem mosolyognak rajuk, ha nem muszaj. Vendegsegbe is szivesen meghivjak. Eloszor viragot vittem a haziasszonynak, aki nem tudta mire velje a dolgot. Mondtam neki, hogy tegye vazaba. Neki nem volt olyanja. Egy ures sorosuvegbe gyomoszolte bele. Az uveg ajandekborral sem tudtak mit kezdeni, mert a kinai ember sort iszik. Furcsa volt megtapasztalni a kinai vendeglatast egy kinai otthonaban. Mindenki mackot viselt es mezitlab volt, az asztalt meg szo szerint beboritottak tengeri herkentyukkel, mert tudtak, hogy en nem vagyok husevo. Mas nem is volt. Nem szaroztak semmivel es iszonyu nagy lakomat csaptunk!!! A konyokomon folyt a rakhus leve :o)
    A kozvetlenseg es a jokedv volt a kozponti tema. Ezt Japanban nehezen tudom elkepzelni. Egyaltalan azt, hogy az emberek a sajat otthonukban fogadjak a kulfoldit. Ugy tudom, ez Japanban nem annyira bevett dolog.
    Elnezest, ha kisse eltertem a tematol. De szivesen hasonlitom ossze a tapasztalataimat azzal, amit leirsz. Es en is csak azt irom le, amit megeltem...
    De ez a blog Tokyorol szol...:o)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon érdekes, és tényleg teljesen más. Japánban valóban ritkán hívnak meg házhoz, de ha mégis, minden nagyon tip-top. Nem illik sokági maradni és főleg nem berugni. No mackónadrág és könyökön folyó ráklé... A nagy bulik inkább az éttermekben zajlanak, de ott sem mackónadrágban, hanem kilazított nyakkendőben.

    VálaszTörlés
  13. A japan ettermi bulikrol es nagy berugasokrol mar sokat hallottam es Koreaban kicsit meg is tapasztaltam (a koreaiak utaljak a japanokat, de mindenben majmoljak oket!). Igazan durva dolgokat nem tapasztaltam, mert azok altalaban kanbulik,...en meg, hat, nem himnemure sikeredtem. Viszont azon nagyon meglepodtem, hogy a koreaiak is mennyire baratsagosak es kozvetlenek. Ott is tobb lakasba hivtak meg (lakasra mentem :o)). Nehol raadasul meg europai kajat is keszitettek nekem, ami nagy kar volt,...dehat az igyekezetet kellett ertekelni. Es hogy a temanal maradjunk, ott is jo rament keszitenek :o))))
    A legtobb magyar szamara Tokyo, Hanoi, Seoul vagy Peking egy kutya, pedig hat oriasi kulturalis kulonbsegek vannak azon a videken is. Ezert nem kellene senkinek megsertodnie, ha egy kinai vagy amerikai szamara Bukarest vagy Budapest egyre megy ;o)

    VálaszTörlés