2009. július 12., vasárnap

Pepsi shiso

Japán az élelmiszeripari innováció hazája, ezen belül a vicces üdítőitalok fontos szerepet játszanak; nincs olyan hónap, mit hónap, hét! hogy valamelyik nagy élelmiszercég ne jönne ki valami új ravaszsággal, maniókalével, agáveitallal, krumpliturmix-szal meg effélékkel. Úgy látszik, ebből a Pepsi sem akar kimaradni, így megjelent a PEPSI Shiso.

A shisó egyfajta mentaféle (mint ahogy ezt ca. 5 perce megtudtam a wikipédián...), a levelét esszük, bokron nő, leginkább sashimi* mellé adják, de az umeboshinak** is fontos alkotórésze (bár ekkor a vörös shisot használják) és más ételek mellett is felbukkan itt-ott. Szeretjük. Hátha akkor inni is szeretni fogjuk? Lelövöm a poént: nem.

Egyébként ilyen a shiso (a sashimi mögött):








Kinyitom, sziszeg. Na, ez nem kezdődik jól. Megszagolom, egész kellemes, alapvetően shiso-szaga van. Kiöntöm, óvatosan belenyalok. Hááát, viccnek kicsit erős. A palette-t egyfajta mosogatószer-íz uralja (némi citrusos felhangokkal) emögött felsejlenek némi kőolajszármazék-jegyek is. Mintha leturmixoltak volna egy darab maguro-sashimit (shisoba csomagolva) és felöntötték volna szódavízzel. A lecsengése sajnos hosszú... Talán, ha nem lenne benne buborék. Talán. De egyelőre a melegben inkább maradok a hideg mugicha-nál.

* nyers hal
** savanyított szilva

8 megjegyzés:

  1. A krumpliturmix azért túlzás - azt én csináltam egyszer, hagymalével, de látom, emlékezetes volt.

    VálaszTörlés
  2. En ezzel a novennyel Del-Koreaban talalkoztam. A ket nep konyhajaban eleg sok a kozos vonas. Ott ezt szezamlevelnek forditottak es szerintem semmi koze a mentahoz. Az izenek biztosan nincs! Nagyon erdekes, pikans izu nyersen es sutve is. De italban en is nehezen kepzelem el :o)

    VálaszTörlés
  3. Ja, es a mugicha (koreaiul poricha) is finom. Magyarul cikoria tea. Nehezebb evekben ezt Magyarorszagon surubbre foztek es kavepotlo italkent utaltattak meg a lakossaggal!

    VálaszTörlés
  4. Ezen a menta-dolgon én is meglepődtem, de a Wiki ezt írta (ld. link). Én eddig úgy tudtam, hogy ez valami elfajzott cseresznyelevél. De hát végül is mindegy, lényeg, hogy jó étek. Italban ezek után én is nehezen képzelem el...

    VálaszTörlés
  5. Igen, a kommentem elkuldese utan en is beleolvastam a linkbe es meglepodve lattam, hogy bizonyos dolgokat jol tudtam (Koreaban vad szezamnak hivjak, pedig semmi koze a szezamhoz), de a mentas dologban neked volt igazad: abba a csaladba tartozik! (Igy jar az, aki elhamarkodottan szol bele valamibe :o))
    Vegul is nem kell ezen csodalkozni. Ha belegondolunk, hogy pl. a krumpli es a paradicsom is egy csaladba tartoznak!
    Es elvezettel olvasgatom a blogodat!!!! Az irasok es a kepek is nagyon profik.

    VálaszTörlés
  6. Örülök, h. tetszik, nyomom tovább!

    VálaszTörlés
  7. Ez se kutya, de a shisotol jobb.
    picasaweb.gogle.hu/lacibb2/PEPSI#

    VálaszTörlés
  8. Pepsi Shiso érzékszervi vizsgálat 5:10-nél:

    http://www.youtube.com/watch?v=eaWqLsvF-ao

    VálaszTörlés