2010. szeptember 22., szerda

Piskóta babbal

A fúziós konyha számomra olyan “hit and miss” dolog - ha összejön, akkor telitalálat, ha nem, akkor ehetetlen borzalom az eredménye. Mindkettőre írtam már példát - a zöldtea ízesítésű macaron nekem bejött, a sakura biscotti álmomban se jöjjön elő. Íme, itt egy újabb sikeres alkotás, a francia mousse és a japán zöldtea / édesbab keresztezéséből született Goemon. Lelőhelye a közeli hotel cukrászdája, ami Pierre Gagnaire francia sztár-chef neve alatt fut.


















Az arany cirádákkal díszített, áttetsző zseléréteg alatt isteni, kesernyés zöldtea-hab leledzik, ami egy pici belső magot is rejt - két piskótaszelet közé beágyazott, vörös babpasztát.

A nevet nem értem - Ishikawa Goemon ugyanis egy középkori bandita volt, egy japán Robin Hood, aki angol rokonával ellentétben szomorú véget ért, mivel elfogták és élve megfőzték. Később újjászületett mint egy népszerű kabuki színdarab hőse. Ez a megfőzés lenne a kapcsolat? Vagy a zöld szín? Sajnos, nem láttam még a színdarabot, így fogalmam sincs.

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, igaz, hogy engem nem ennivalóra,inkább egy szép kerámiára emlékeztet.
    Amúgy mennyire élvezhetőek a babpasztás édességek?

    VálaszTörlés