Hülye kérdés, merre lenne, hát keletre. Pedig nem is, hanem sokkal inkább észak-keletre van; a legrövidebb útvonal ugyanis nem a délkör irányában, hanem a Budapest, Tokyó és a Föld közeppontja által meghatározott sík és a Föld felszínének metszete mentén vezet (remélem követtek..), ami nagyjából Szentpétervár-Helsinki irányába esik. Aki már repült Japánba, az tudja, hogy a gépek mindig elkalandoznak messzi északra, nohát, ezért. Így a frankfurti, müncheni és egyéb európai átszállásokat messze übereli a helsinki; a 11+X (X=1-2.5 óra) helyett 9+2-t kell csak utazni, ami hatalmas különbség. A rövidebb repülési időnél talán még fontosabb a dolog pszichológiai oldala: nincs borzasztóbb, mint a tudat, hogy miután 11 óráig egy székbe préselve, telelő büdösborz módjára átvészeltük a transzkontinentális utat, még oldalvást kell menni egy jó ideig, pedig ezzel az erővel már otthon is lehetnénk. Ennél csak egy borzasztóbb van; amikor egy ilyen teljességgel felesleges úton a pilóta Budapest fölé érkezve bejelenti, hogy a köd miatt inkább Schwechaton száll le, mint ahogy ezt hazafelé menet tette, és ráadásul azzal súlyosbította a dolgot, hogy további kellemes utazást kívánt...
Tehát mindaddig, amíg be nem indul a Budapest-Tokyó közvetlen repülőjárat, vagyis becslésem szerint még úgy 50 évig, Budapestről Helsinki lesz a legjobb átszállóhely Tokyó felé. A Finnair már csak ebből van levezetve, becsszó nem szponzorálnak az északi tesók, különben is; szólhatna ez a bejegyzés az Aeroflotról is, de nem szól, nem is tudom, miért*. A Finnair amúgy meg kulturált, tele van üres üléssel, és a stewardesszek pedig többnyire anyai ösztönökkel megáldott, nagyranőtt lappföldi parasztlányok, akik pontosan tudják, hogy mire van szüksége az utasnak a hosszú, kimerítő úton: kedves szavakra és néha egy-egy extra sörre.
Még néhány érv Helsinki mellett:
- a laptopozás a reptéren nem megtürt, hanem támogatott tevékenység; ingyen wifi és praktikusan kialakított konnektorok vannak a váróhelyiségekben
- egész jó áron lehet áfonyás vodkát kapni (kár, hogy már dugig voltam pakolva)
- olyanokat lehet hallani a hangosbemondón, hogy "illve köllnen kükszi malkó" és hasonlók, és ettől nekem mindig jó kedvem lesz
Szóval, jól utaztam? hát nem mondhatnám, sőt, konkrétan pocsékul, de az nem Helsinki meg a Finnair hibája, hogy meg voltam fázva, meg egyáltalán; még a kilenc óra is hét-nyolccal több a kelleténél. De mivel ez a blog nem rólam szól, ezzel nem is untatjuk tovább az Olvasót.
-------------------------------------------
* Nem igaz, tudom. Azért, mert legutóbb, amikor Moszkván át mentem, egy kövér, zöld döglégy körözött a kabinban és amikor végre elaludtam, rámszállt. Bár ne bántsuk azt a legyet: összehasonlíthatatlanul barátságosabb volt, mint az orosz stewardess.
"stewardesszek pedig anyai ösztönökkel megáldott, nagyranőtt lappföldi parasztlányok"
VálaszTörlésEngem meggyőztél. :D
aki nem értené mégse, miért arra, amerre, annak itt van egy segítő kép :)
VálaszTörléshttp://www.iflybusiness.com/images/finnair-map1.png
@雪子 Köszönöm, pont erre gondoltam....
VálaszTörlésmindenesetre: おかえり :)
VálaszTörlésAzért sajátos az a kedves belső kommunikáció, amivel olyan szépen formázott "jelekkel" tarkítjátok a hozzászólásokat...:-)
VálaszTörlésBiztos vagyok benne, hogy ott van a lényeg a sorok között...
Jó olvasni az ilyen távoli történeteket - sokszor azt mondtam annak, aki ilyen messze megy, úgy írjon, hogy lehet, hogy én, de sokan az ő személvel látjuk a világnak ezt, vagy azt a csodás szeletét, magunk nem jutunk oda...
@雪子 és akkor engedelmeddel be is rakom a posztba.
VálaszTörlésnyugodtan, nem az én képem :)
VálaszTörlésMi 6.-án repülünk Helsinkin keresztül Bp-re, majd kb 1 hét múlva vissza. Eddig Lufthansával meg Air Franceval repültem, ezért a Finn-airra kíváncsi vagyok...azért azt jó hallani, hogy ez a leggyorsabb-legrövidebb útvonal.
VálaszTörléssztem a Helsinki átszállás abszolute nyerő, majd meglátod, igy az átszállás nem teher hanem pihenő. 2 óra az nyag különbség...!
VálaszTörlés"2 óra az nagy különbség...! "
VálaszTörlésRemélem :) A 11 órás Lufthansa / Erfransz az elég kemény volt...
ただいまー!
VálaszTörlésEz a finnair tényleg jó volt, legközelebb is ezt fogom használni.
Minimális finn tudásomat (yksi, kaksi, kiitos,päivää ) is leteszteltem a személyzeten, megértették:)
Én pedig legközelebb Austriannal, a fene egye meg, már nem volt Finnair jegy. kezd népszerú lenni...
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Törlés"kezd népszerű lenni..."
VálaszTörlésAkkor ezért volt szinte tele a gép...