2013. augusztus 14., szerda

Hülyeszabályok: bicikliparkolás

Nyilvánvaló, hogy egy olyan rendezett, mondhatni tüchtig, város, mint Tokyó számára, már tényleg csak egyetlen akadálya maradt, hogy versenyre kelhessen London, Párizs vagy akár Velence szépségével, és ez nem más mint a parkoló biciklik gusztustalan látványa. Eltompult gaijin agyammal ugyan nehéz felfognom, mi baj lehet azzal, ha a korláthoz támasztom a gépet, zavarom a járókelőket? a két fa között? most komolyan? de hát biztosan velem lehet a baj.

Vizuálisan környezetszennyezek
Lényeg, hogy mostanában egyre gyakrabban céduláznak meg, és nemrég új táblákkal is megfenyegettek, hogy Most Már Tényleg Azonnal Elviszik a Biciklimet*. Mondjuk, ennek nagyobb a füstje, mint a lángja, de azért vicces látni a nagy igyekezetet. Este leballagok a gépért, leszedem az aznapi cédulákat, gondosan ügyelve, hogy azokat újrafelhasználásra alkalmas alakban ragasszam fel a korlátra, majd másnap visszatérek ugyanoda, szűziesen tiszta bringámmal. Néha az is felmerül bennem, hogy mi lenne ha annak a temérdek pénznek, amit erre a nagyszabású cédulázós operációra költenek, egy részét arra spendíroznák, hogy jól kinéző és használható biciklitárolókat helyezzenek ki az utcára, igaz,  mihez kezdene akkor az a temérdek közterületfelügyelő?

Ennek pl. már komoly cédula-gyűjteménye van (nem az enyém)
A stratégia továbbfejlesztett változata figyelhető meg a Kamiyachó állomás melletti Tsutaya videotéka előtt, itt a parkolást már fizikailag próbálják meg ellehetetleníteni, az én esetemben mondjuk mérsékelt sikerrel. És hogy a parkolásriasztó rendszer már majdnem olyan ronda, mint a parkoló biciklik? Ugyan már. Ezt bőségesen kárpótolja a fejekben levő rend szépsége!

Így már mindjárt szebb!
----------------------------------------

* Néha valóban levágják a bicikliket, felpakolják egy teherautóra és elviszik egy központi tárhelyre, túszként. Némi váltságdíjjal egy ideig, talán egy hónap? ki lehet váltani, de aztán eltűntetik őket, szerintem eladják Észak-Koreába. Csak egy olyan ku (kerület) van, Shinagawa, ahol nagyon példamutatóan, megjavítják és eladják a gépeket, egyszer már én is vettem ott bringát, bagóért.

6 megjegyzés:

  1. Érdekes, itt Pekingben ott parkolnak a biciklik (és az autók is) ahol nem szégyellnek. Itt szerintem a másik véglet valósult meg :)

    Egyébként mi a hivatalos magyarázata a tiltásnak (mi van kiírva a tiltó papírra?)

    VálaszTörlés
  2. Megnyugodtam, hogy nem csak én vagyok rendetlen:D

    VálaszTörlés
  3. @Maegoss olyasmi, hogy azért tilos, mert meg van tiltva, meg, hogy van egy fizetős! bicikliparkoló innen jó 500 méterre. A japánok valóban szeretik a másik végletet.
    @Krisztina nem csak

    VálaszTörlés
  4. Nem ismerem az edói helyzetet, de pl Kjótoban nagyon gyakran a biciklisávba parkolnak, aminek következtében pont a biciklisávban képtelenség biciklizni....szóval bringásként(ママチャリ) én örülök a szigorításnak.
    /寺町・河原町・烏丸 stb környékéről meg szinte ki is vannak tiltva a biciklisek: a járdára nem engedik fel őket, az úttesten meg kb csak kora reggel és késő este közlekedhetnek/

    VálaszTörlés
  5. kedves blogos úr :) nem tudok hova máshova írni, nem találtam emailt. szóval megyünk ki okt-nov. ha esetleg lenne kedved (kedvetek) meginni valahol valamit honiakkal, akik amúgy szintén biciklisek és jövő évre tervezik az ingázás befejezését (kiköltözéssel megoldva), akkor írj egy mailt nekem :) nov 2, 4 és 5 van még úgy, hogy lehet valamit alkotni.

    VálaszTörlés
  6. Szia, hát elviekben benne lennék de november eleje nem megy mert úgy néz ki nem leszek akkor Japánban :(

    VálaszTörlés