Nyilvánvaló, hogy egy olyan rendezett, mondhatni tüchtig, város, mint Tokyó számára, már tényleg csak egyetlen akadálya maradt, hogy versenyre kelhessen London, Párizs vagy akár Velence szépségével, és ez nem más mint a parkoló biciklik gusztustalan látványa. Eltompult gaijin agyammal ugyan nehéz felfognom, mi baj lehet azzal, ha a korláthoz támasztom a gépet, zavarom a járókelőket? a két fa között? most komolyan? de hát biztosan velem lehet a baj.
Vizuálisan környezetszennyezek |
Lényeg, hogy mostanában egyre gyakrabban céduláznak meg, és nemrég új táblákkal is megfenyegettek, hogy Most Már Tényleg Azonnal Elviszik a Biciklimet*. Mondjuk, ennek nagyobb a füstje, mint a lángja, de azért vicces látni a nagy igyekezetet. Este leballagok a gépért, leszedem az aznapi cédulákat, gondosan ügyelve, hogy azokat újrafelhasználásra alkalmas alakban ragasszam fel a korlátra, majd másnap visszatérek ugyanoda, szűziesen tiszta bringámmal. Néha az is felmerül bennem, hogy mi lenne ha annak a temérdek pénznek, amit erre a nagyszabású cédulázós operációra költenek, egy részét arra spendíroznák, hogy jól kinéző és használható biciklitárolókat helyezzenek ki az utcára, igaz, mihez kezdene akkor az a temérdek közterületfelügyelő?
A stratégia továbbfejlesztett változata figyelhető meg a Kamiyachó állomás melletti Tsutaya videotéka előtt, itt a parkolást már fizikailag próbálják meg ellehetetleníteni, az én esetemben mondjuk mérsékelt sikerrel. És hogy a parkolásriasztó rendszer már majdnem olyan ronda, mint a parkoló biciklik? Ugyan már. Ezt bőségesen kárpótolja a fejekben levő rend szépsége!
* Néha valóban levágják a bicikliket, felpakolják egy teherautóra és elviszik egy központi tárhelyre, túszként. Némi váltságdíjjal egy ideig, talán egy hónap? ki lehet váltani, de aztán eltűntetik őket, szerintem eladják Észak-Koreába. Csak egy olyan ku (kerület) van, Shinagawa, ahol nagyon példamutatóan, megjavítják és eladják a gépeket, egyszer már én is vettem ott bringát, bagóért.
Érdekes, itt Pekingben ott parkolnak a biciklik (és az autók is) ahol nem szégyellnek. Itt szerintem a másik véglet valósult meg :)
VálaszTörlésEgyébként mi a hivatalos magyarázata a tiltásnak (mi van kiírva a tiltó papírra?)
Megnyugodtam, hogy nem csak én vagyok rendetlen:D
VálaszTörlés@Maegoss olyasmi, hogy azért tilos, mert meg van tiltva, meg, hogy van egy fizetős! bicikliparkoló innen jó 500 méterre. A japánok valóban szeretik a másik végletet.
VálaszTörlés@Krisztina nem csak
Nem ismerem az edói helyzetet, de pl Kjótoban nagyon gyakran a biciklisávba parkolnak, aminek következtében pont a biciklisávban képtelenség biciklizni....szóval bringásként(ママチャリ) én örülök a szigorításnak.
VálaszTörlés/寺町・河原町・烏丸 stb környékéről meg szinte ki is vannak tiltva a biciklisek: a járdára nem engedik fel őket, az úttesten meg kb csak kora reggel és késő este közlekedhetnek/
kedves blogos úr :) nem tudok hova máshova írni, nem találtam emailt. szóval megyünk ki okt-nov. ha esetleg lenne kedved (kedvetek) meginni valahol valamit honiakkal, akik amúgy szintén biciklisek és jövő évre tervezik az ingázás befejezését (kiköltözéssel megoldva), akkor írj egy mailt nekem :) nov 2, 4 és 5 van még úgy, hogy lehet valamit alkotni.
VálaszTörlésSzia, hát elviekben benne lennék de november eleje nem megy mert úgy néz ki nem leszek akkor Japánban :(
VálaszTörlés