2010. december 20., hétfő

Az Év Kanjija

Az Év Embere. Az Év Autója. Az Év Mondata. Az Év Káposztás Cvekedlije. És a többi, se-szeri-se-száma az Év Izéinek, akkor pont kanjija nem lehetne? Dehogynem, 1995 óta van az is.


Az az igazság, hogy imádom az ilyeneket, ráadásul ennek még értelme is van, ha másért nem, mert a kanjinak magának is értelme van, és jó játék találni egyet, ami legjobban fejezi ki az évet. A "Japan Kanji Aptitude Testing Fundation" szervezi a dolgot és a publikus szavazás eredményeképp a kyotói Kiyomizu templom papjai december 12-én, a Kanji Napján ünnepélyesen és nagyon szépen, le is irják, pontosabban festik egy nagy árkus papirosra.


Az idei kanji a "sho" vagyis forró lett, ami, különös tekintettel az idei nyárra, szerintem is jó választás. Itt lehet különben megnézni az eddig "év kanjiait"; látható, hogy kissé túltengenek a negatívumok: háború, földrengés és egyéb katasztrófa. Hiába, itt még nem vezették be a 20%-os szabályt...


5 megjegyzés:

  1. Mindig érdekeseket írsz, viszont egy tizes skálán tizenötösre értékelném azt, mennyire idegesítő, hogy az RSS feedbe csak a poszt eleje kerül bele, és ki kell kattintani az oldalra, ha el akarom olvasni az egészet. Szándékosan ilyen, vagy a Blogger rendszere ilyen, vagy mást ez nem zavart eddig?

    VálaszTörlés
  2. @SeSam Szerintem rajtunk kívül nem sokan használnak RSS feedet. De igaz, jobb lenne teljesben.


    A témához kapcsolódva.
    Nem tudom, hogy mennyire "szakmai", de mutattak nekem egy ilyen cikket:

    A trendi japán nyelv: átadták a divatos szavak és gyakori kifejezések nagydíját
    http://oriens.hu/magyarhirek/2010december/japan_nyelv_modern_szavak_es_kifejezesek

    VálaszTörlés
  3. Hát be kell valljam, én állítottam be így. Tettem ezt azért, mert magam is használom a Google Readert és elszörnyedve tapasztaltam, hogy mit csinál a layoutjaimból... Hát nem tudom, ha megigéritek, hogy amikor képek is vannak, akkor átklikkeltek a blogra, akkor visszakapcsolhatom... :)

    VálaszTörlés
  4. Hehe, na ez van, amikor építészek blogolnak... :P
    Amúgy cserkészbecsszó, hogy az eredeti elképzelés szerint nézem majd a képeket.

    VálaszTörlés
  5. Még nem hallottál az Építészről, aki leteremtette a kliensét mert nem az általa (a házhoz illően) tervezett papucsot használta otthon? Nahát, ehhez képest én egész szolid design-náci vagyok...

    VálaszTörlés