tag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post4351684169005629272..comments2024-02-27T00:18:48.192-08:00Comments on Tokyo reloaded: A selejt bosszújabónakovácshttp://www.blogger.com/profile/08509184976281162552noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-14078237617588240082011-07-30T17:15:31.956-07:002011-07-30T17:15:31.956-07:00A témához kapcsolódó BBC cikk, eléggé hasonló kics...A témához kapcsolódó BBC cikk, eléggé hasonló kicsengéssel: http://www.bbc.co.uk/news/business-14321131bónakovácshttps://www.blogger.com/profile/08509184976281162552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-18163116239249639122011-07-28T19:39:14.073-07:002011-07-28T19:39:14.073-07:00Komoly kovetkezmenye nem volt, de a japan szakembe...Komoly kovetkezmenye nem volt, de a japan szakemberek szerint is lehetett volna annak az esetnek, amikor nehany honapja egy vonat aramszedoje "leesett", es a felso vezetek elszakadt. Azt hiszem Nagoya kornyeken tortent, es kideritettek, hogy a felujitasnal valaki nem jol csavarozta vissza az aramszedot.<br /><br />Csak annyival egeszitenem ki a vitat, hogy ahol emberek dolgoznak, ott barmikor becsuszhat egy kisebb hiba, ami egy bonyolult rendszerben nagy katasztrofat is okozhat.<br /><br />Hogy van a versikeben? "Egy szog miatt az orszag elveszett."Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-52493917736286803922011-07-28T19:11:18.974-07:002011-07-28T19:11:18.974-07:00bónakovács: "a kínaiak által koppintott/újrac...bónakovács: "a kínaiak által koppintott/újracsomagolt japán technológai amennyivel olcsóbb, annyival rosszabb minőségű is."<br /><br />Ne én speciel ezzel nem értek egyet, mert pont hogy nem a japánoktól vett és felhasznált nagysebességű vasúti technológia mondott csődöt, hanem a kínai vonatfigyelő technológia (amit ráadásul lehet, hogy félig emberi gondatlanság okozott). <br /><br />A kínaiak sajátos mentalitásán pedig azt a tulajdonságukat értettem, hogy (finoman fogalmazva) szeretik "rugalmasan kezelni" a szabályokat valamint nincs meg bennük az a tökéletességre való törekvés, mint a japánokban (inkább az ellentéte, a kínaiak általában a legkönnyebb megoldást szokták választani). Az pedig, hogy értenek valamihez vagy nem szerintem nincs összefüggésben a mentalitással.<br /><br />Látom közületek senki sem dolgozott még együtt kínai kollégákkal. Majd ha együtt dolgoztok velük pár hónapig akkor megértitek miről beszélek :)<br /><br />Azzal viszont egyetértek, hogy a kínai technológia soha nem lesz olyan megbízható, mint a japán, pont a két nép eltérő mentalitásának köszönhetően.Maegossnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-63583007678153614412011-07-28T08:04:54.069-07:002011-07-28T08:04:54.069-07:00A hetekben olvastam el J. Maarten Troost: Lost on ...A hetekben olvastam el J. Maarten Troost: Lost on Planet China cimű könyvét. Hasonló témákat taglal, az egyetlen szerencse, hogy vicces,irónikus formában. Mindenkinek ajánlom figyelmébe:)Jucihttps://www.blogger.com/profile/17224391215034611659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-64082112001133536912011-07-28T03:07:16.324-07:002011-07-28T03:07:16.324-07:00Nem azt mondom, hogy nem való Kínába Japán technol...Nem azt mondom, hogy nem való Kínába Japán technológia. Még azt sem, hogy a kínai feltétlen rossz. Hanem csak azt hogy a kínaiak által koppintott/újracsomagolt japán technológai amennyivel olcsóbb, annyival rosszabb minőségű is. A morális/jogi vonzatokat pedig most nem is piszkálom.bónakovácshttps://www.blogger.com/profile/08509184976281162552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-81245358649150426642011-07-28T03:01:53.379-07:002011-07-28T03:01:53.379-07:00Olvasom a fenti vitát, és úgy érzem, valahol közép...Olvasom a fenti vitát, és úgy érzem, valahol középen van az igazság. Ha egy magyar sofőr kétszázzal falnak hajt egy egyébként nagyon is biztonságos Toyotával, akkor nem helyes azt a következtetést levonni, hogy Magyarországra inkább nem való a japán technológia. Most ugye a történetben van még egy csavar (koppintott, kínai gyártmány Toyota), úgyhogy ezért is nehezebb a baleset kapcsán okosnak lenni.Szak1https://www.blogger.com/profile/15089295346751519862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-46413750760513668402011-07-28T01:22:59.293-07:002011-07-28T01:22:59.293-07:00A "hozzáértés" és a "mentalitás&quo...A "hozzáértés" és a "mentalitás" szerintem nem elválasztható dolog amikor egy rendszer exportjáról van szó.bónakovácshttps://www.blogger.com/profile/08509184976281162552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-63284242216802220712011-07-28T00:08:36.077-07:002011-07-28T00:08:36.077-07:00Hát szerintem a nagysebességű vasúti technológiába...Hát szerintem a nagysebességű vasúti technológiába nem tartozik bele a biztonsági vonatfigyelő rendszer. Mivel nem ez az első vasútvonal Kínában, ezért feltételezhetjük hogy már volt nekik egy vonatfigyelő rendszerük, akkor meg minek vennék meg a japán vonatfigyelő rendszert? Szerintem inkább beleintegrálták az új vonatokat a már létező rendszerbe.<br /><br />Tehát ebből a szempontból valótlanságot állít a cikk, mivel NEM a japánoktól vett technológia (ami Japánban olyan biztonságos) mondott csődöt, hanem a saját. Tehát nem igaz a "japán technológia nem értő kezekben" scenárió, mivel a japán technológia jól lett felhasználva és működött (csak a kínai vonatfigyelő rendszer kakilt be).<br /><br />Egyébként sokkal inkább úgy tűnik, hogy a katasztrófában emberi hibák is közrejátszhattak. Kínai weboldalakon olyanokat írnak például, hogy 1. túl sűrűn jártak a vonatok; 2. a második vonatnak (ami nekiment az elsőnek) az első előtt kellett volna lennie, de késések miatt mögé került; 3. az első vonatnak már indulás előtt volt egy kisebb problémája, de engedték elindulni; 4. a vonatfigyelő rendszert általában egy számítógép felügyeli, de aznap egy ember felügyelte (lásd Csernobil).<br /><br />Szóval ez a katasztrófa inkább a kínaiak sajátos "mentalitásának" köszönhető, mint a nem-hozzáértésüknek.Maegossnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-85795422694194941892011-07-27T23:01:24.555-07:002011-07-27T23:01:24.555-07:00A biztonsági rendszer a technológia része, azzal e...A biztonsági rendszer a technológia része, azzal együtt adják el, tehát ha a jóminőségű vásárolt-koppintott hardverhez nem tudnak megfeleló biztonsági rendszert adni akkor az sztem elég jól hozza a posztban említett "jó technológia - nem értő kezekben" scenárióját.bónakovácshttps://www.blogger.com/profile/08509184976281162552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-3133281035197777202011-07-27T19:09:21.108-07:002011-07-27T19:09:21.108-07:00Árvíztűrő tükörfúrógépÁrvíztűrő tükörfúrógépMaegossnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6567522387584131577.post-4592955237911047102011-07-27T19:08:03.553-07:002011-07-27T19:08:03.553-07:00Csak az a baj a cikkel, hogy nem nagyon fedi a val...Csak az a baj a cikkel, hogy nem nagyon fedi a valosagot. A problema ugyanis nem elsosorban a vonatokkal volt (aminek a technologiajat a japanoktól, valamint a nemetektol (Siemens) és franciaktol (Bombardier) vettek), hanem a biztonsagi rendszerrel, amely figyeli, hogy melyik vonat merre megy. Ez a rendszer pedig teljesen kinai fejlesztes. Emiatt az egesz cikk elegge eroltetett.Maegossnoreply@blogger.com